4 Kasım 2011 Cuma

Kavurma bayrami

Sare'nin kafasi cok karisik .Daha bir hafta once yine sabah kalkip ona Sare bu gun bayram demistim,onun anlayabilecegi sekil 29 ekim'i cumhuriyeti anlatmaya calismistim.Ama o gun bayram olmasina ragmen bir etkinlik yapmamistik.Hukumet depremi bahane ederek kutlamalari iptal etmisti,ama televizyonlarda hala copcatan programlari komedi dizileri yayinlanmaya devam ediyordu.Once sehitlere uzulduk,bir gurup teroristin yaptigini butun kurtlere maletme gafletinde bulunduk.Televizyonda irkciligin ve hitler ideolojisinin savunucusu zavalli programcilari izledik.Intikam arzusuyla agizlarindan salyalar gelerek konusuan adamlari kadinlari dinledik .Sonra facebook sayfalarindan irkci kumelenme haraketleri basladi arkadas listemin buyuk cogunlugunun Van depreminde olen kurtlere nerdeyse ohh iyi oldu tarzi yayinladigi mesajlara utandim.Sonra Mardin de insani insan olmaktan utandiran 13 yasindaki kucuk savunmasiz bir kiza 26  (yirmi alti) adamin tecavuz ettigi ve yargitay kararliyla zavalli kizin neredeyse suclu bulunup o adamlarin serbest kalisina tanik olduk.Ve simdi ben size iyi bayramlar demeye Sare'ye bayramla ilgili coskulu seyler anlatmaya ne bileyim iste icimden gelmiyor.Sadece ona bayram icin yeni seyler aldim onun coskusunu sicak tutmak icin.
Cocukken beni cok mutlu etmeyen bir bayram di Kurban bayrami elini optugum butun teyzelerin elleri kan ve et kokardi.Evlerin avlulari icleri kavurma ve en fenasi haslama et kokardi,o zamanlar eti terbiye etmek baharat ve sebzelerle kokusunu hafifletme ve alternatif pisirme teknikleri halk tarafindan pek bilinmiyordu.Bir de taze kesilmis etin beni ve kardesimi zehirledigi gercegi vardi ki bunu kesfedene kadar her bayram kusma ve ishal nobetleriyle burnumuzdan gelirdi.
En fenasi ise cop bidonlarinin kenarindan kosesiden sarkmis bagirsaklar ve hayvan kelleleri gormekti,ister istemez sahit olunurdu,o zamanlar cocuklarin psikolojisini falan takan da yoktu.Simdi kurbanlar saglikli kosullarda kesiliyor ama kucuk kiza tecavuz eden heriflerin psikolojisindeki yargi tarafindan dagitiliyor ADALET.
Kisacasi ulkemin,ulkemin insanlarinin basina gelenlerden basina bisey gelmeyenlerin de verdikleri tepkilerden memnun degilim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder