29 Mart 2011 Salı

ROMA-VENEDIK-MILAN

Italya tatili planladigimdan cok daha gec ve sorunlu gerceklesti.Oncelikle cok agirkanli kocamdan vize icin gerekli evraklari hazirlamasini rica ettim; yaklasik 2ay surdu bu cabam,en son artik sinir krizinin esigindeyken... neyse hazirladik bitti diye kisa keseyim ,vizeyle ben ilgilendim.Bundan once meger ne kadar cok ve gereksiz yere vize takip ucreti odemisim seyahat acentalarina.Ucak biletleri ve otel rezervasyonlarini da yaptim,ama o kadar cok iptal ettirdim ve rezervasyon opsiyonunu ertelettim ki en son thy'yi opsiyon ertelemek icin 1saat gec arayinca eldeki biletlerden de oldum.Sonuc olarak Business Class uctuk Avrupa'ya.Bizde ucaga binince sampanyayla karsilanacaktik,biz de zengin ve zuppeydik :) 
Sabah ucagini kacirinca Izmir CIP salonunda 4saat-Istanbul da da 6saat CIP salonu nobeti tuttuk.Uyuduk ,uyandik,corba ictik,dergi okuduk,tv izledik,internete girdik,alisveris yaptik,havaalaninin tadini cikardik( iggkkk ne zulumdu beee)....Gecen sene 6sefer uzakdoguya gittim bu kadar yorulmamistim.Ucaga bindigimizde yorgun,Roma'ya indgimizde daha da yorgunduk.Pek parlak baslamayan gezimizi mutlulukla surdurme niyetindeydik.
 Butun tatil boyunca trenleri kacirdik,metroya yetisemedik ,uzun saatler otobus bekledik,yanlislikla tren biletlerimizi  yirttik (kocam sinirli bir turk erkegi oldugunu Italya'da da  kanitlamaya calisirken yanlislikla iptal edilen degil,gecerli olan bileti yirtiverdi.Sonra o biletin yanlislikla yirtildigini anlatabilmek icin halkla iliskiler ofisinde bayaa bi ter doktuk sonra tam hallettik ofisten cikiyoruz garip bir sesle irkildim,bu sefer benim Charli Chaplin kocam kapidaki kopegin uzerine basmis,zavali hayvan iniliyor,Alp saskin bakiniyor...
Roma ruya gibiydi,hic uyanmak istmedim,her sokagin basinda ,ortasinda ve sonunda sizi sasirtacak,hayran birakacak,gulumsetecek bir detay,bir hosluk bulmak supriz degil.
Treviso'ya giden trende de inecegimiz istasyonu kacirinca gece Venedige indik,orada da 1saat tanisma turu attik mecburen ,Venedik'ten Treviso'ya geceyarisi ulasabildik,sevgili kuzenim bizi karsiladi istasyonda.Elifciim bize gece kahvaltisi bile hazrladi.
Elif'in dogumunu,bebekligini hatirliyor olmam bana kendimi yasli hissettirdi,o bile buyumus yurtdisinda ogretmenlik yapabilen bir genc kiz olmustu,ben artik teyze statusunde miydim??nayir nolamazdi genctim ben,daha abla bile olmayi kabullenememisken...
Gezi boyunca Roma'da begenip almadigim pembe saati bulabilmek icin insan ustu bir efor sarfettim.Her gordugum Furla magazasina heyecanla girdim,mahsun mahsun ciktim,Treviso,Venedik ve Milano da hep o saatin izini surdum ve en son Milano da  onu yakaladim)) ohh beee.. 
Yolculuk bavuluma 3tane ayakkabi hazirladim,topuklu bootilerimi giydim ilk gun.Hvaaianinda bu kadar zaman bekyecegimizi ve Roma'da havaalanindan metroya metroda ise  labirent ,bir dehlizin icinde saatlerce yuruyecegimizi,merdiven cikacagimizi ongoremezdim elbet.Otele ulastigimda o botlari yakacak-atacaktim ya kiyamadim daha yeni almistim.neyse bundn sonraki gunler ise dersini almis olan ben ayagimdan artk pek de sevmedigim UGG botlarimi cikarmayacaktim.
Ilk aksam pizza yedigimiz Rossopomodoro'nun buffalo mozerellali ,domatesli pizzasini ve Roma dondurmasinin o inanilmaz tadini ise kelimelere dokmem imkansiz ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder